AD akumuliatorių egzaminas

2013-12-04
AD akumuliatorių egzaminas
Ieškokite AD akumuliatorių artimiausiuose servisuose ir atsarginių detalių parduotuvėse.

 

Žiemos preliudija – didžioji javapjūtė akumuliatorių pardavėjams ir hamletiškų galvosūkių laikas vairuotojams.Turintys automobilius, kurie nekaltybę prarado devintajame praėjusioamžiaus dešimtmetyje ar tiesiog nepatyrė deramos priežiūros, sulig pirmosiomis šalčio atakomis rytais nebegali jų atgaivinti.

 

Kartais šias problemas lemia starterio gedimai, itin daug energijos naudojančios apsaugos sistemos, galinga garso aparatūra, papildomižibintai, elektros instaliacijoje atsiradęs srovės nuotėkis ir panašūs dalykai. Tačiau dažnai mašiną ištinka koma dėl natūralios priežasties – akumuliatoriaus senatvės.


Tada nori nenori tenka investuoti į naują energijos rezervuarą ir spręsti rebusą, kurį pasirinkti. Atsakymas nelengvas, nes tų pačių techninių parametrų akumuliatorių kainos, priklausomai nuo to, kokiu prekės ženklu gaminys papuoštas, gali skirtis dvigubai ar net trigubai.


Kaip nepasiklysti pavadinimų jūroje ir nepermokėti už garsų vardą? Kuo brangesni įtaisai pranašesnis už pigiuosius?


Ieškodamas atsakymų į šiuos klausimus „TopGear" surengė nediduką eksperimentą ir palygino du energijos šaltinius –„Start Extreme" ir AD. Abu 78 Ah talpos, tačiau vienas oficialiai priskiriamas prie pigiausių prekių, o AD spalvomis papuoštas neoficialiai gina branguolių garbę, nes pagamintas tame pačiame „Johnson Controls" fabrike kaip ir garsiausiais prekiniais ženklais papuošti akumuliatoriai.


Eksperimento esmė – patikrinti, kuris sugebės ilgiau maitinti visus įmanomus „Subaru Outback" elektros

prietaisus. Pirmasis į darbą buvo įkinkytas „Start Extreme". Bulgariška automobilio baterija turėjo maksimaliu režimu kaitinti „Outback“ sėdynes, džiovinti priekinį stiklą, šildyti galinį stiklą, spiginti ilgosiomis šviesomis, rūko žibintais, avarinio sustojimo signalais ir dar padėti radijo imtuvui perrėkti „Kemi“ dirbtuvių šurmulį.Mums talkinantys šio serviso meistrai visus elektros grandinės pokyčius fiksavo prijungę specialų „Bosch“ diagnostikos kompiuterį.


Pirmą eksperimento pusvalandį atrodė, kad laukiant, kol akumuliatorius išsikvėps, teks ne tik ilgai pavakaroti, bet ir gerokai panaktinėti. Po 30 minučių įtampa nuo 12,7 volto (V) krito tikiki 11,1. Tačiau nuo maždaug 35-os minutės „StartExtreme“ pradėjo akyse silpti ir kas minutę prarado po vieną ar dvi dešimtąsias volto energijos. Kompiuteris bylojo, kad įpusėjus 37-ai minutei įtampa krito iki 10,8 V. Dar po dviejų minučių – iki 10,4 V.Žibintai jau buvo akivaizdžiai apsiblausę, o  aušinimo sistemos ventiliatorius vos šniokštė. Energijos taškymo seanso 42-ą minutę įtampa nuseko iki 8,8 V ir buvo visiškai aišku, kad artėjame prie pabaigos. Kai chronometras pradėjo skaičiuoti 45-ą minutę, pabandėme paleisti variklį – starteris sugebėjo tik tyliai suinkšti. Įtampa buvo kritusi iki 7,5 V.


Po kelių minučių rokiruotės visus tuos pačius darbus atliko AD baterija. Pradžioje šio akumuliatoriaus įtampa beveik iš karto nukrito iki 11,9 V, tačiau vėliau atrodė, kad reikalų turime ne su švino plokštelių prifarširuota stačiakampe dėže, o su jogos guru: 45-ą minutę kompiuteris bylojo, kad įtampa tebesiekia 10,7 V. Bandomas paleisti variklis pabudo akimirksniu ir išsklaidė bet kokias abejones, kas yra kas. Žinoma, tai jokiu būdu nereiškia, kad „Start Extreme“ niekam tikęs. Tiesiog už mažesnę kainą siūlomos kiek kuklesnės galimybės.

 

MŪSŲ VERDIKTAS

Prireikus keisti akumuliatorių naujesnės kartos automobilyje, būtina šio prietaiso parametrus suderinti su mašinos elektroninėmis sistemomis. Kitaip baterijos eksploatavimo laikas sutrumpės net keletą kartų. Dėl šios priežasties primygtinai rekomenduojame pasikonsultuoti su profesionalais. Taip pat patariame įsitikinti, ar dėl energijos šaltinio efektyvumo nekalta automobilio elektros įranga.

 

AD akumuliatoriaus koziriai

Šiaurės šalių ir šiltųjų kraštų rinkoms skirtų akumuliatorių tik korpusai vienodi. Su skandinaviškoklimato kaprizais susiduriantiems automobiliams būtinos patobulintos baterijos. „Johnson Controls“inžinieriai pasiūlė keletą konstrukcinių sprendimų, kurie lemia net 3–4 kartus didesnį akumuliatoriausciklų skaičių, didesnį įkrovos ir iškrovos lygį, užtikrintesnį variklio paleidimą. AD užsakymugaminamuose akumuliatoriuose naudojami vokai-separatoriai garantuoja jų ilgaamžiškumą.Radialinės konstrukcijos grotelės padidina šaltojo paleidimo srovę. Akumuliatoriams beveik nereikiapriežiūros, nes jie sunaudoja labai mažai vandens, stabiliai veikia esant didelėms apkrovoms.

 

 

MAŽOSIOS ENERGETIKOS YPATUMAI
Pasakodamas apie akumuliatorių pasaulio hierarchiją bendrovės „AD Baltic Lietuva" direktorius Giedrius Gervickas patikino, kad seniai žinomų ir brangesnių prekės ženklų gaminių kainos nelaužtos iš piršto. „Nors akumuliatoriai buvo sugalvoti daugiau kaip prieš 100 metų, jie vis dar intensyviai tobulinami. Vien toks dalykas kaip „Start/Stop" sistema, kuri netolimoje ateityje bus privaloma visuose automobiliuose, privertė ieškoti visiškai naujų sprendimų, galinčių prailginti baterijų eksploatacijos laiką, užtikrinti didesnę galią ir įkrovą, didesnį variklio paleidimo efektyvumą, galimybę rekupertuoti elektros energiją stabdant ir t. t. Viena mūsų partnerių bendrovė „Johnson Controls" šioms problemoms spręsti skiria daug dėmesio ir pastangų, todėl rezultatai iškalbingi – įmonė ne tik rūgštinių švino baterijų gamybos lyderė, bet ir pirmųjų elektromobiliams skirtų ličio jono akumuliatorių pradininkė. Jos išradimas yra ir tradiciniuose energijos šaltiniuose AGM (Absorbent glass mat) mikrohibridų technologija, kai kuriuos parametrus pagerinanti net 3–4 kartus. Būtent tokios technologijos naudojamos žinomiausių gamintojų akumuliatoriuose. Su „Johnson Controls" sutartį turi ir mūsų bendrovė „AD International", todėl AD logotipais pažymėti akumuliatoriai atkeliauja iš tų pačių fabrikų ir svarbiausiais parametrais yra identiški tiems, kuriuos patyrę vairuotojai laiko patikimiausiais ir ilgaamžiškiausiais", – aiškino G. Gervickas.
Reikia pripažinti, kad „TopGear" eksperimentas iš tiesų paliudijo verslininko teiginius: AD akumuliatorius pasirodė neginčijamai ištvermingesnis. Dar daugiau. Kadangi šis prekės ženklas tebėra palyginti naujas (Lietuvoje AD energijos šaltinių pasirodė prieš ketverius metus), gaminiams taikoma net trejų metų garantija. Kainų lygis taip pat skiriasi nuo prestižiniais laikomų prekinių ženklų akumuliatorių, nors jie yra visiškai identiški.

Taip pat susipažinkite: