AD BALTIC SIEKIA BŪTI GERIAUSIU PARTNERIU SAVO KLIENTUI!

2018-06-06
AD BALTIC SIEKIA BŪTI GERIAUSIU PARTNERIU SAVO KLIENTUI!
Šiemet AD Baltic įmonė švenčia savo 30-ies metų jubiliejų. Apie įmonės raidos etapus, jos ištakas ir žvilgsnį į ateitį savo mintimis pasidalino AD Baltic akcininkas, generalinis direktorius Kęstutis Tubutis.

Šiemet AD Baltic įmonė švenčia savo 30-ies metų jubiliejų. Ištakos siekia laikus, kuomet visos Baltijos šalys tik pradėjo purtytis sovietų jungo. Per šį laiką įmonė evoliucionavo, augo, plėtėsi į kitas valstybes, buvo steigiami vis nauji padaliniai. Ir ne tik tai...kaip ir kiekviena įmonė,taip ir AD Baltic teko išgyventi lūžio taškus, kuomet neišvengiamos technologinės naujovės davėimpulsą resursų optimizavimui ir kokybiškesnių paslaugų jums, profesionaliems autoservisams, parduotuvėms, turgaus prekeiviams ir kitiems verslo partneriams, teikimą. Apie įmonės raidos etapus, jos ištakas ir žvilgsnį į ateitį savo mintimis pasidalino AD Baltic akcininkas, generalinis direktorius Kęstutis Tubutis.

- Gerbiamas Kęstuti, įmonei 30 metų daug ar mažai?

- Priklauso iš kokio taško žiūrėti. Verslą pradėjome dar jauni ir nepatyrę. Per tą laiką subrendome, daug ko išmokome, matėme ne vieną ekonomikos kilimo ir kritimo ciklą.

- Prisiminkite AD Baltic ištakas, su kokiais verslo iššūkiais teko susidurti tuomet, dar „laukinio“ kapitalizmo laikais?

- Kai pradėjome verslą, supratimas kaip veikia verslai buvo primityvus. Rinka buvo perkanti, pakako būti aktyviu. Dabar parduodančioje rinkoje žymiai aukštesni reikalavimai, bet ir mūsų patirtis nepalyginamai didesnė.

– Prekybos apimtys augo, klientų daugėjo. Kada pajutote, kad jau „išaugote rūbus“ ir laikas žengti kitą žingsnį, atverti Latvijos rinką?

- Kompanijos visada turi augimo krizes. Kai seni metodai neveikia, reikia keisti organizaciją ir procesus. Nors atrodo, kad tai siena.

– 2004 m. įmonė tapo AD International šeimos dalimi. Kokią įtaką šis žingsnis padarė tolimesnei įmonės raidai?

- Pirmiausia, tai atvėrė akiratį. Mūsų versle - tai aukščiausia lyga. Mes, lietuviai, gavome kėdę prie stalo greta didžiųjų šalių kaip lygūs. Ten, kur priimami sprendimai ant Europos žemėlapio.

– Kokius svarbiausius uždavinius teko spręsti, kuomet įmonė vystėsi itin sparčiai, vien per 2008 metus buvo atidaryta 16 padalinių Lietuvoje ir Latvijoje?

- Reikėjo išgryninti, kokia Misija mums lemta. Ką mes čia darome ir kas mūsų klientai. Kokie įrankiai ir įgūdžiai tam būtini. Kokia taktika bus taikoma. Sprendimą pilnai pasitraukti iš mažmenos dalis kolektyvo sutiko su nuostaba ir nepasitikėjimu. Bet po kelių metų ciklo sprendimas davė grąžos. Mes klientams davėme aiškią žinutę, kad esame sąjungininkai, kad AD deda visas pastangas palaikyti savo klientus vystat jų verslus, nekonkuruojant ir neatimant klientų, o nuolat investuojant į partnerystę.

- Diegiant naujoves tik maža dalis darbuotojų jas iš karto priima, nedidelė grupė joms tvirtai priešinasi, likusieji laukia ir stebi. Kaip reikėtų įtraukti, motyvuoti darbuotojus?

- Mes visi, AD kolektyvas, esame kaip viename laive. Nuo mūsų sąveikos, iniciatyvos, darnumo ir įsitraukimo priklauso galutinis rezultatas. Pasaulis vis labiau linksta į technologijas ir automatizavimą. Tai mums labai padeda optimizuojant procesus, kad klientų lūkesčiai būtų patenkinti.

– 2010 m. žengta į Estijos ir Baltarusijos rinkas, su kokiais iššūkiais teko susidurti šiose rinkose?

- Mes esame viename regione, kažkiek panašūs, bet ir labai skirtingi. AD Baltic - penkiakalbė kompanija. Visi procesai ir aprašymai yra parengti penkiomis kalbomis ir pilnai konsoliduoti. Visose šiose rinkose esame ekspertai. Bet tarp Estijos ir Baltarusijos didelis skirtumas, tiek distribucijos organizavime, tiek vartotojų tradicijose.

– Kęstuti, jūsų vertinimu, kuo šiandien galime didžiuotis ir teigti, kad AD Baltic iš tiesų yra geriausias partneris savo klientams?

- Didžiausias mūsų pasiekimas IT srityje. Mes suvedame milžiniškus duomenų kiekius ir įvedame šią informaciją mūsų klientams. Jie šiuo metu gali išsirinkti vieną iš šešių kalbų, pasirinkti sau reikiamą detalę ir tiksliai gauti informaciją apie jos pristatymo laiką, mokėjimo sąlygas. Visi duomenys matomi realiu laiku mūsų viename iš geriausių katalogų - AD CAT. Visi duomenys pilnai integruoti tarp Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Baltarusijos, įskaitant ir finansus. Preciziškai tiksli prekių apskaitos ir judėjimo sistema. Aukštas automatizavimo ir kontrolių lygis. Tikiuosi, kad klientai įvertino mūsų pristatymo ir prisiskambinimo lygį. Klystame retai ir klaidas įvertiname, darome išvadas. Visos automobilių pramonės stengiasi naudotis AD Baltic paslaugomis.

- Vieša paslaptis, kad AD Baltic nuo pat pradžių laikosi strateginės krypties – prekes tiekti tik verslo partneriams, t.y. paprastas žmogus „iš gatvės“ AD Baltic prekių negali nusipirkti. Kuo ypatinga didmeninė prekyba?

- Mes aiškiai išskyrėme prioritetus, kam mūsų paslaugos gali būti svarbios. Didmena ir mažmena - skirtingi verslai. Jei jie bus kartu - gresia pavojai. Siūlydamas savo paslaugas mažmena pradedi konkuruoti su savo klientu, kuriam viena ranka kaip ir padedi, kita bandai iš jo atimti tą patį klientą. AD Baltic gal tuo ir unikali rinkoje, kad atsisakė mažmeninių pardavimų, visą dėmesį nukreipdama į didmeninius klientus. Manome, kad jie savo teritorijoje yra ekspertai, o mes jiems galime padėti. Eidami išvien pasieksime daugiau.

– 4 šalys, dešimtys padalinių, šimtai darbuotojų ir vieninga sistema. Kaip pavyko viską sujungti į vieną tinklą?

- Sunkiai. Beje, panašių pavyzdžių Europoje nemačiau automobilių versle. Mūsų procesai pilnai integralūs ir konsoliduoti. Prisijungęs prie verslo valdymo sistemos, kiekvienas darbuotojas gali pasirinkti savo gimtąją kalbą, nesvarbu kokioje šalyje jie dirba. Visos sistemos ir procesai identiški. Prekių judėjimas pilnai centralizuotas ir valdomas iš vienos vietos. Manau galime pasigirti sukūrę vieną geriausių IT sistemų automobilių detalių didmenininkų tarpe Europoje.

– Gyvename laikais, kai laiko sąvoka tampa itin aktuali. Visi skubame, skuba ir mūsų klientai, kurie galutiniam vartotojui savo paslaugas nori suteikti kuo greičiau. Kaip AD Baltic prisitaikė prie šių tendencijų?

- Visas dėmesys - mūsų kliento poreikiui. Mes žinome kaip veikia autoservisai, parduotuvės, automobilių parkai. Kur jie gali taupyti. Todėl esame prisitaikę prie jų poreikių, stengiamės duoti maksimaliai tikslią informaciją AD CAT pagalba, priimti visus skambučius (tam tikslui veikia skambučių centras), atvežti prekes pažadėtu laiku. Įspėti jei įvyko klaida. Pardavimų vadyba nuolatos lanko klientus ir įsiklauso poreikius, padeda spręsti problemas. Mes priešingai nei kai kurie konkurentai nekeliame tikslo iš nepriklausomų parduotuvių ir servisų atimti detalių prekybos verslą, priešingai, padėsime jiems likti sėkmingais verslininkais. Nuo jų priklauso ir mūsų sėkmė. Mes esame sąjungininkai.

– Kas, Jūsų nuomone, yra esminis sėkmės faktorius inovatyvioje ekonomikoje?

- Laikas ir informacijos valdymas. Tiek tiesiogiai susieta su automobilio technologijomis, tiek galutinio vartotojo lūkesčiais ir vartojimo įpročiais.

– Automobilių rinka pastaruoju metu itin dinamiška, naujoves veja naujos naujovės. Vis garsiau kalbama apie elektromobilių erą. Kokia jūsų nuomonė, kaip toliau vystysis technologijos?

- Elektros varikliai pakeis vidaus degimo variklius. Panašu, kad šis procesas bus gan dinamiškas, bet be chaoso. Tam ruošiamės. Padėsime ir savo klientams.

– Kaip įsivaizduojate AD Baltic po penkerių metų? Kokius tikslus dar reikia įgyvendinti, jog galėtumėte teigti, kad įmonės pozicijos nepajudinamos ir ji yra pasiruošusi ateities iššūkiams?

- AD Baltic pasmerkta būti rinkos lyderiu. Tikiu mūsų klientais, kurie vysto smulkų verslą, sėkme. Jie yra savo miestelio, gatvės ekspertai. Jie turi santykius su savo klientais, žino jų poreikį, turi pasitikėjimą. Mes esame logistinė kompanija, teikianti paslaugas tiek smulkiam verslui, tiek automobilių pramonės gigantams. Mūsų darbas, kad po automobilio gedimo nustatymo būtų kuo greičiau sukomplektuotos ir pristatytos detalės. Tam ir skiria visą dėmesį mūsų daugianacionalinis puikus kolektyvas. Ačiū visiems. Jūs tikri savo srities ekspertai!