Automobilių dalių tiekėjų ir gamintojų situacija Europoje

Automobilių dalių tiekėjai ir gamintojai ir toliau susiduria su pandemijos sunkumais bei pasekmėmis.
Dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos ir vėlesnės recesijos, pvz.: ekonomikos sulėtėjimo, vyriausybės ir rinkos suklupo be konkrečios krypties chaose ir netikrume. Dėl ekonomiką ištikusio nuosmukio, kurį paskatino nekontroliuojamas koronaviruso plitimas, įmonės ir vyriausybės stokojo skubių sprendimų priėmimo, vėliau praleisdamos potencialias galimybes tokiu sudėtingu metu.
Nors COVID-19 nebėra toks ūmus ir pavojingas, automobilių dalių tiekėjai ir gamintojai ir toliau susiduria su pandemijos sunkumais bei pasekmėmis.
MAHLE
Vokietijos automobilių dalių tiekėja įmonė „Mahle“ trečiadienį pareiškė mažinanti savo darbo jėgą 7 600 darbuotojų, nes tai paspartins jos restruktūrizavimo procesą, kuris tapo būtinas dėl COVID-19 sukelto šio pramonės sektoriaus nuosmukio. Vadovybė netrukus pradės derybas su darbuotojų atstovais dėl 7 600 „nebereikalingų“ darbo vietų, atsiradusių visame pasaulyje veikiančiuose jos padaliniuose. Iš jų 3 700 darbo vietų bus panaikinta Europoje, iš kurių apie 2 000 – Vokietijoje.
CONTINENTAL
Dėl koronaviruso pandemijos sukelto automobilių gamybos nuosmukio Vokietijos automobilių dalių gamintoja įmonė „Continental“ planuoja plėsti savo visuotinio restruktūrizavimo programą, kuri paveiks 30 000 darbuotojų. Naujausiame savo pranešime „Continental“ teigia siekianti sutaupyti daugiau nei 1 milijardą eurų per metus nuo 2023-ųjų – dvigubai daugiau, nei yra skelbusi anksčiau. Kaip teigia įmonės atstovai, daugiau nei 30 000 darbo vietų (kuriose dirba apie 13 procentų visų darbuotojų) bus „modifikuotos, perkeltos arba panaikintos“, apie 13 000 iš jų – Vokietijoje. „Continental“ įsitikinusi, kad automobilių gamybos apimtys prieškrizinį, 2017 metų, lygį pasieks ne anksčiau kaip 2025-aisiais. Jos teigimu, rugpjūtį įmonės grynasis pelnas smuko 41 procentu ir antrajame ketvirtyje tesudarė 485 milijonus eurų.
SCHAEFFLER
Automobilių dalių tiekėja įmonė „Schaeffler“ ketina panaikinti 4 400 darbo vietų ir uždaryti arba parduoti keletą gamyklų Vokietijoje, kad įveiktų koronaviruso pandemijos sukeltus padarinius. Kaip teigė ši variklio, transmisijos ir važiuoklės dalių gamintoja savo pranešime trečiadienį, dauguma planuojamų pokyčių pirmiausia palies Vokietijos gamyklas, taip pat du padalinius kitose Europos šalyse. Gamyklos Vupertalyje, Eltmane ir Klaustalyje-Celerfelde bus uždarytos arba parduotos kitoms įmonėms – tokiu būdu „Schaeffler“ tikisi sutaupyti beveik 300 milijonų eurų (354 milijonus JAV dolerių) per metus. Įmonės neperiodinės sąnaudos, susijusios su restruktūrizacija, sudarys apie 700 milijonų eurų (826 milijonus JAV dolerių).